Rozmýšľali ste niekedy nad tým, že by ste začali podnikať alebo ste mali inovatívny nápad, o ktorom ste vedeli, že sa uchytí? Množstvo ľudí nemá prácu svojich snov, robia to, čo ich nebaví. Na druhej strane, majú strach, že sa ich podnikanie neuchytí a prídu tak nie len o sen, ale aj o prácu, ktorá im dávala peniaze na živobytie. Malé podniky a rodinné firmy majú množstvo výhod oproti veľkým nadnárodným spoločnostiam, ktoré treba využiť.
Poznáte svoje prostredie a zákazníkov
Veľkou výhodou malých podnikov je, že sa zameriavajú len na špecifické územie niektorého z regiónov. Vďaka tomu presne viete, ako ľudia na danom území premýšľajú, čo im na danom mieste chýba alebo po čom je najväčší dopyt. Zároveň k vám zákazníci budú chodiť už len preto, že vás poznajú a chcú vás podporiť. Keď si budete hľadať priestory pre svoje podnikanie, tak vás to nemusí stáť toľko času a peňazí – poznáte okolie a viete, kde sa po takýchto veciach pozerať. Pri webe pomôže kvalitná SEO optimalizácia.
Vzťahy v podniku
V nadnárodných podnikoch sa ľudia nepoznajú a veľmi často sa medzi sebou nerozprávajú ani kolegovia navzájom. V malých podnikoch sú vzťahy oveľa vrelejšie. Vytvárate si tam vlastné podmienky, ako sa budete starať o svojich zamestnancov, ako ich budete motivovať, vzdelávať a čím ich budete odmeňovať. Je veľká šanca, že sa z vás stanú priatelia a začnete spolu tráviť čas aj mimo práce. Takéto pracovné vzťahy sú oveľa cennejšie, ako keby ste mali pracovať vo veľkej firme, no ani neviete pre koho.
Aktuálne trendy
Sledujete aktuálne trendy? Ak áno, tak už asi viete, že malé a stredné podniky, ktoré vyrábajú svoje produkty na Slovensku sú všeobecne podporované. Pred pár rokmi bolo prioritou nakúpiť za čo najnižšie ceny a ľudí nezaujímala ekológia ani pôvod produktov. Dnes sa neboja priplatiť si za kvalitu a lokálnu výrobu. Vývoz takýchto produktov je minimálny, takže malé lokálne podniky sú ideálne aj na rozvoj ekonomiky. Môžete sledovať svetové trendy v predaji, napríklad na známom eshope Aliexpress.