Komu by sa chcelo upratovať v práci! Asi preto nájdete toľko inzerátov, kde sa po niekom, kto to urobí, dopytuje obrovské množstvo firiem. Ak si to chcete urobiť svojpomocne a poctivo, v nasledujúcom článku sa dozviete, ako na to a na čo si dať pozor.
Zapojte do upratovania aj zamestnancov
Povrchy. To je alfa a omega každého kancelárskeho upratovania. Zamestnanci sa totiž môžu nakaziť vírusmi a ochoreniami kontaktom práve s kontaminovanými povrchmi. Miesta, ktorých sa v kancelárii často dotýkate, sa musia pravidelne čistiť a dezinfikovať, aby sa tak znížilo šírenie infekcie. Na dodržiavaní hygieny sa v kancelárii môžu podieľať aj samotní zamestnanci – poskytnite im riešenia na upratovanie v kancelárii, vďaka ktorým si v prípade potreby očistia klávesnice či iné spoločne využívané plochy. Patria medzi ne napríklad kľučky, dotykové obrazovky či tlačidlá výťahu. Často ich utierajte a skladujte pomôcky na utieranie na dosah.
Umývanie rúk je základom čistoty
Spoločné vybavenie, ktorého sa zamestnanci tiež často dotýkajú, tvoria aj klávesnice, počítačové myši, klávesnice a telefóny. Zabezpečte napríklad jednorázové čistiace utierky alebo dezinfekcie, ktoré budú mať vaši zamestnanci poruke, a tak si svoj pracovný priestor očistia vždy, keď budú potrebovať. Samozrejme, miestom, kde sa môžu baktérie šíriť najviac, sú spoločné toalety. V mopoch a špongiách sa baktériám darí najlepšie – preto by mal váš upratovací personál zvážiť aj jednorázové riešenia v podobe jednorázových utierok, ktorými sa bude utierať nielen priestor toaliet, ale napríklad aj ruky po použití toalety. Dôležitá je aj dobrá hygiena rúk vašich zamestnancov, preto sa postarajte o to, aby mali k dispozícii dezinfekciu, ale aj zásobník na papierové utierky či látkové ručníky (nie jeden pre celú kanceláriu, ako bývalo zvykom, ale tie na jedno použitie).
Ako často upratovať?
Zabudnúť, samozrejme, nesmieme ani na upratanie kancelárskych priestorov. Nepriateľom všetkých uzavretých priestorov býva prach. Aby ste nemuseli behať s mokrou prachovkou po kancelárii každý týždeň trikrát, je tu najlepšia teleskopická prachovka. Tá vám pomôže dostať sa aj na ťažko dostupné miesta a urýchli tak upratovanie o drahocenné minúty, ktoré môžete využiť na prácu. Raz za týždeň by mali byť vyčistené všetky povrchy v kancelárií a povysávané a vyčistené koberce na miestach, kde sa pohybuje viac ľudí. Ideálne ak sa to deje cez víkend, takže to neohrozí chod firmy či kancelárie. Vynášanie košov je veľmi individuálne a môže prebiehať rôzne, podľa toho, ako sa hromadia rôzne druhy odpadu. Recyklovateľný odpad stačí vyniesť raz týždenne, zatiaľ čo rozkladajúci sa zmiešaný odpad z kuchynky by nemal v koši zostávať príliš dlho. Využite aj naše ďalšie promo kódy a kupóny, vďaka ktorým ušetríte na nákupe čistiacich a upratovacích prostriedkov.